free stats

اکران‌ سیار برای سینمای ایران ۲۰ میلیارد درآمد داشت؛ جریان‌سازی فرهنگی

d8a7daa9d8b1d8a7d986 d8b3db8cd8a7d8b1 d8a8d8b1d8a7db8c d8b3db8cd986d985d8a7db8c d8a7db8cd8b1d8a7d986 dbb2dbb0 d985db8cd984db8c 680df7b7b2d20 ثبت درآمدی بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان از فروش اکران‌های مردمی در شهرهای بدون سینما نشان‌دهنده ظرفیتی قابل‌توجه در حوزه توزیع فرهنگی است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، با آنکه سینما در ایران یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین ابزارهای روایت فرهنگی است اما سهم مردم از این ابزار قدرتمند، همواره ناعادلانه توزیع شده است. در حالی که تهران، مشهد، اصفهان و چند کلان‌شهر دیگر میزبان سالن‌های بزرگ و متعدد سینمایی هستند، بیش از ۱۰۰۰ شهر کشور از داشتن حتی یک سالن سینما محروم‌اند. در چنین شرایطی، دسترسی به سینما نه یک تفریح عمومی که به یک «امتیاز شهری» تبدیل شده است. اما از دل همین کمبودها، اکران مردمی به‌عنوان حرکتی مردمی و نوظهور سر برآورده که توانسته دسترسی فرهنگی را از حالت متمرکز خارج و «تماشای فیلم» را به تجربه‌ای مشترک برای شهر و روستا تبدیل کند….

درحال انتقال به خبر..