تسویه کامل مطالبات و معوقات بیمه تامین اجتماعی | خبر خوش مدیرعامل برای بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی

به گزارش اینتیتر به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی،مبلغ ۱۲۶۱ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی غیردانشگاهی طرف قرارداد تأمیناجتماعی شامل بیمارستانها، درمانگاهها، مراکز دیالیز و دیگر بخشهای درمانی تا پایان مهرماه ۱۴۰۳ پرداخت شد.
همچنین با اعلام این معاونت، پرداخت مطالبات آبانماه مراکز درمانی دیالیز غیردانشگاهی طرف قرارداد این سازمان با واریز 304 میلیارد تومان به این مراکز انجام شد.
پیش از این نیز سهم این سازمان از مطالبات داروخانههای غیردانشگاهی طرف قرارداد مربوط به اسناد تا پایان دی ماه1403، با پرداخت مبلغ 1528 میلیارد تومان تسویه شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: نظام ارجاع در راستای کنترل مصارف و درمان باکیفیتتر و ارزانتر به بیمهشدگان و بازنشستگان ارائه، و با همکاری وزارت بهداشت میسر میشود.
به گزارش روابطعمومی سازمان تأمین اجتماعی، «مصطفی سالاری» در نشست با تشکلهای بازنشستگی و کارگری استان آذربایجان شرقی در چارچوب سلسله نشستهای «هماندیشی برای تحولآفرینی» که عصر پنجشنبه، هجدهم اردیبهشت در تبریز برگزار شد، با اشاره به وضعیت منابع و مصارف این سازمان، بر لزوم مدیریت منابع تاکید و اظهار کرد: باید از تکرار تجربه پروژههای ناتمام گذشته جلوگیری کنیم. برخی پروژهها که بدون نیازسنجی و اولویت ساخته شدند، اکنون بیست سال است ناتمام باقی ماندهاند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اهمیت نظام ارجاع گفت: این طرح در راستای کنترل مصارف و ارائه درمان باکیفیتتر و ارزانتر به بیمهشدگان و بازنشستگان ارائه، و با همکاری وزارت بهداشت میسر میشود.
او با اشاره به برنامههای در دست اجرا تصریح کرد: بیست طرح تحولآفرین و توسعهای در دست برنامهریزی است که بر منابع و مصارف سازمان اثر مستقیم خواهد داشت و هدف نهایی آن، بهبود و ارتقای کیفیت خدماترسانی به ذینفعان یعنی مردم، بیمهگذاران و کارفرمایان است و این تغییرات و اصلاحات موجب ارتقای مستمری بازنشستگان خواهد شد.
سالاری خاطرنشان ساخت: ادامه وضع موجود درباره برخی مقررات مانند مشاغل سخت و زیانآور با روش فعلی، صندوق بینالنسلی تأمین اجتماعی را از میان میبرد و برای مثال، باعث بازنشستهشدن یک فرد در 36 سالگی میشود که فاجعهبار است. همه اینها با اجماعسازی حل میشود که منافع سازمان و شرکای اجتماعی را تأمین میکند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین به لزوم ارتقای خدمات دیجیتال و غیرحضوری و پروژه یکپارچهسازی سیستمهای بیمهای و ایجاد دیتاسنتر ملی اشاره کرد و افزود: این مهم امکان دسترسی به تاریخچه بیماریها در سراسر کشور را فراهم خواهد کرد و به افزایش دقت و کیفیت درمان کمک میکند و سبب شفافیت و سلامت کارکرد سازمان شده و از بسیاری اتلاف هزینهها یا پرداختهای نابهحق جلوگیری میکند.
او همچنین از بررسی و نهاییسازی طرح بیمه مشاغل نوین از جمله رانندگان حملونقلهای اینترنتی خبر داد و در پایان گفت: افزایش حقوق کارگران در هیئت دولت مصوب شده و این افزایش بیش از نرخ تورم سالانه در نظر گرفته شده است تا از فشار اقتصادی بر قشر کارگر کاسته شود.
در این نشست نمایندگانی از کانون کارگران بازنشسته، خانه کارگر، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و دیگر تشکل های بازنشستگی استان آذربایجان شرقی صحبت کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر ضرورت اجرای دقیق و واقعبینانه برنامههای اصلاحی و تحول دیجیتال تأکید کرد و از مدیران خواست برای تحقق اهداف، با شرکای اجتماعی تعامل و هماندیشی موثر و از انجام تصمیمات غیرقابل اجرا پرهیز داشته باشند.
به گزارش روابطعمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در اختتامیه همایش مدیران کل تأمین اجتماعی استانها و رؤسای شعب پیشران سازمان تأمین اجتماعی که ظهر پنجشنبه، هجدهم اردیبهشت در تبریز برگزار شد، با ترسیم چشمانداز منابع و مصارف سازمان در سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: بودجه مصوب امسال ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان پیشبینی شده است.
وی گفت: وصول این میزان از منابع برای ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش گسترده سازمان با حمایت دولت و مجلس از برنامههای اصلاحی سازمان میسر است اما باید به نحوی وصول شود که کارآمد و کارگشا برای ایفای تعهدات ماهانه سازمان باشد.
سالاری با تأکید بر ضرورت ساماندهی یارانههای بیمهای برای کنترل مصارف، افزود: در موضوعاتی چون مشاغل سخت و زیانآور، بازرسیها و اصلاح عناوین شغلی باید بازنگری انجام گیرد، اما در تدوین بخشنامهها و آییننامهها نباید تصمیماتی بدون ضمانت اجرا اتخاذ کنیم.
وی از انجام اصلاحاتی جهت بهبود منابع مالی سازمان از جانب هیئت وزیران خبر داد و گفت: این موارد میتواند نقش مؤثری در تأمین منابع و کاهش هزینهها داشته باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به بخشنامه ارتقای پاسخگویی به مخاطبان خاطرنشان کرد: این اقدام برای افزایش پاسخگویی به مردم و بهبود ارائه خدمات انجام شده است و آموزشها نیز در مسیر تحول دیجیتال دنبال میشود.
وی همچنین با تأکید بر افزایش بهرهوری، ضابطه انتصابات، حفظ و نگهداشت نیروی انسانی و شایستهگزینی به عنوان اقدامات قابل توجه در سالجاری، به ضرورت تقویت ارتباط موثر با استانها نیز اشاره کرد و افزود: تا زمانی که خدمات بهصورت دیجیتال و در قالب سامانههای جدید به طور کاملا غیرحضوری ارائه نشوند، تحول دیجیتال محقق نخواهد شد.
سالاری در پایان، با اشاره به طرحهای بیستگانه تحولآفرین و توسعهای سازمان گفت: طراحی این طرحها با نظرات کارشناسی گسترده انجام شده و اگر بهطور کامل اجرایی شوند، آیندهای متفاوت در انتظار سازمان است.
وی با قدردانی از تلاش و زحمات کارکنان سازمان، افزود: اجرای این طرحها و بهبود تعامل سازمان با ذینفعان، در نهایت موجب کاهش اصطکاک با جامعه و ارتقای محبوبیت و مقبولیت سازمان میشود.
گفتنی است، پیش از سخنرانی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، بهرام سرمست استاندار آذربایجان شرقی نیز به بیان مطالبی پیرامون جایگاه سازمان تامین اجتماعی بویژه در استان آذربایجان شرقی پرداخت و تعدادی از مدیران کل و روسای شعب موضوعات و مسائل واحدهای اجرایی خود را مطرح کردند.
▸ اعلام برنامه قطعی برق مناطق قم در روز یکشنبه
▸ پیگیری قصور یا عدم قصور مدیران دولتی در حادثه بندر شهید رجایی
▸ تغییر لوگوی فدراسیون فوتبال به دستور جنابخان + فیلم
▸ پیشبینی قیمت خودرو تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ / خودرو بخریم یا نه؟