تاثیر تبلیغات بر هلههوله خوری کودکان

۱۱:۰۲ – ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ باشگاه خبرنگاران جوان – نتایج تحقیق جدیدی که در کنگره اروپایی چاقی در مالاگا ارائه شده، نشان میدهد فقط ۵ دقیقه مشاهده تبلیغات هلههولهها یا خوراکیهای ناسالم میتواند باعث شود کودکان در روز متوسط ١٣٠ کالری اضافی مصرف کنند. این تحقیق نشان میدهد تبلیغات در پلتفرمهای مختلف ازجمله شبکههای اجتماعی، تلویزیون و پادکستها، به افزایش مصرف کالری منجر میشوند.
این یافته نگرانکننده تأثیر گسترده تبلیغات خوراکی ناسالم بر عادات غذایی کودکان را نشان میدهد. این تحقیق هنوز در مجلهای علمی منتشر نشده اما نتایج اولیه آن بر لزوم اعمال مقررات سختگیرانهتر درباره تبلیغات هلههولهها برای کودکان تأکید دارد.
این تحقیق شامل ۲۴۰ کودک ۷ تا ۱۵ ساله بود. تحلیلها نشان دادند بعد از مشاهده تبلیغات HFSS، کودکان بیشتر میانوعده (۵۸.۴ کالری اضافی)، بیشتر ناهار (۷۲.۵ کالری اضافی) و درکل بیشتر غذا میخوردند. کودکانی که شاخص توده بدنی بالاتری داشتند، نیز «واکنشپذیری بیشتری» به تبلیغات غذا نشان دادند.
منبع: دیجیاتو
▸ عکس جذاب از پذیرایی خاص سیدمحمد خاتمی با بهنوش طباطبایی در لیوانهای چینی زیبا!
▸ چگونه CDN میتواند عملکرد سایت شما را بهبود دهد؟
▸ شکست فنرباغچه برابر بشیکتاش؛ مورینیو و شاگردانش از جام دورتر شدند
▸ خبر فوری؛ واریز مستمری اردیبهشت ۱۴۰۴ بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس احکام حقوقی جدید تایید شد