شیدا تلاش کرد در روزهای تبلیغات و پیش از پخش، آبان را با سه مؤلفه «محسن چاوشی»، «شهاب حسینی» و چهره زنی مظلوم به نام آبان بشناساند.باشگاه خبرنگاران جوان – کمدی، ترسناک و درام – عاشقانه (رازآلود) این آغاز تولیدات اختصاصی سه پلتفرم اصلی نمایش خانگی ایران است؛ نماوا «سالهای دور از خانه» را بهعنوان اولین اثر اختصاصیاش ساخت، فیلمنت «آنها» را در سال ۱۴۰۰ منتشر کرد و فیلیمو هم با «نهنگ آبی» تمام بیلبوردهای سطح شهر را مال خود کرد. امسال پلتفرم جدیدی هم به این تیم سهنفره اضافه شده و همپا با فیلیمو یک درام – عاشقانه ساخت؛ «آبان» اولین اثر شیدا بهحساب میآید، اثری که سوای نقدهای مثبت و منفی مخاطب پیدا کرده و از مردم همراهی میگیرد؛ اما چطور؟ چه میشود که پلتفرم مهدی جهانگیری (بنابر گفته روابطعمومی این ویاودی) بیش از ۵۰۰ هزار بار اشتراکش خریداری میشود، آن هم با یک اثر و تنها یکسال بعد از گرفتن مجوز از ساترا. ماجرا از چه قرار است؟ منطق بازار بر پلتفرمهای نمایش خانگی سوار است. منطق بازار میگوید روی چه عناصری باید سرمایهگذاری کرد که بیشتر بفروشد. این بازار است که تعیین میکند چطور یک پلتفرم زمین نخورد. مالکان شیدا هم که بازی بازار را خوب بلدند و میدانند چطور ریسک نکنند. شیدا تلاش کرد در روزهای تبلیغات و پیش از پخش، آبان را با دو مؤلفه بشناساند: اول؛ محسن چاوشی، دوم؛ شهاب حسینی و سوم؛ چهره زنی مظلوم به نام آبان. این سه مؤلفه مشترک دقیقاً همانهایی هستند که «شهرزاد» هم در حوالی سال ۹۴ با آنها تبلیغاتش را آغاز کرد. شیدا با آبان ریسک نکرد و قدم اول را محکم برداشت، تنها ریسک آبان استفاده از کارگردان و تیم نویسندگان ناشناخته بود. ریسکی که بنابر نظر منتقدان آنقدر هم جواب نمیداد و آبان از فیلمنامهاش زمین خورد.