یکی از جذابیتهای ژانر کمدی، تنوع و زیر شاخههای متعدد آن است که فضای خوبی را در اختیار فیلمنامه نویسها برای خلق آثار متنوع قرار میدهد. مهکام که خود سابقه قابل اعتنایی در مقام نویسنده فیلمنامه داشته و کمدی هم در کارنامهاش به چشم میخورد، در آخرین ساخته سینمایی خود خط قصه آشنایی را برای روایت انتخاب کرده است. قصه مردی به نام محمود که با خواهرزاده شیرین عقل خود پری زندگی میکند، به دنبال یافتن وصیتنامه گم شده پدرش به هر دری میزند. اما شیوهای که مهکام برای روایت این قصه آشنا انتخاب کرده، وجه تمایز «عینک قرمز» با نمونه های مشابه است. انتخاب راوی، یکی از آنهاست که محمود این وظیفه را به عهده داشته و گاه این نریشنها زیاده از حد جلوه میکند.