چگونه از تبعات قیمتگذاری دستوری در بازار خودرو عبور کنیم؟

اقتصاد 100- راهکارهای نجات صنعت خودروسازی از چالشهای قیمتگذاری دستوری، ضرورت سرمایهگذاری برای رفع کمبود عرضه و افزایش تولید را بیش از پیش برجسته کرده است؛ با توجه به نامگذاری سال جاری به «سرمایهگذاری برای تولید»، فرصت مناسبی برای تحول در این صنعت رقم خورده است. خودروسازی پس از نفت، بهعنوان بزرگترین صنعت ایران و یکی از پیشرانهای رشد اقتصادی جهان شناخته میشود. کشور ما سالانه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز دارد و سال گذشته حدود ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید و ۵۰ هزار دستگاه نیز وارد شد. این آمار بیانگر شکاف قابلتوجهی بین عرضه و تقاضای بازار خودرو است؛ بهطوری که جای خالی دستکم ۳۰۰ هزار خودرو، معادل یکچهارم نیاز مردم، در بازار احساس میشود. این مسئله ضرورت سرمایهگذاری در بخشهای مختلف صنعت خودروسازی را آشکار میکند. اما چرا این صنعت در جذب سرمایهگذار ناموفق بوده است؟
▸ درآمد یک راننده اسنپ در سال ۱۴۰۴ چقدر است؟ | بررسی دقیق و واقعی
▸ آیا نمایشگرها به چشم شما آسیب میزنند؟
▸ خبر فوری؛ فوقالعاده خاص فرهنگیان فعلاً پرداخت نمیشود | همه چیز در انتظار تصویب دولت!
▸ اختلاف قیمت کوییک/ سود معامله کوییک در بازار چقدر است؟ + جدول 1404